Rutina mea de ingrijire a parului degradat

By Saturday, May 24, 2014 , , , , ,

Stiu, v-am spus atatea despre par ca sigur v-ati cam saturat. De data asta chiar am vesti bune si tare mi-ar placea sa le impartasesc cu voi. Nu cred ca mai e nevoie sa va spun prin cate am trecut cu parul....toate pataniile mele le puteti gasi in ultimele, sa zicem, 10 postari pe tema asta :) Lucrul bun din toate acestea e ca am invatat sa imi respect parul, sa il ingrijesc altfel, practic sa stau cuminte si desi mi-as schimba zilnic culoarea parului, sa ma stapanesc totusi mai ales ca mi-l doresc lung de vreo 4 ani si nici pana in ziua de azi nu il am asa din cauza la toate prostiile pe care le-am facut..

Asadar, se fac cateva luni de cand nu m-am mai uscat cu uscatorul, timp in care am folosit placa de par de maxim 2 ori, eu stiu sigur o data in care am folosit-o, dar se poate sa fi fost doua. In acest timp m-am vopsit de doua ori, o data cu Garnier Color Naturals si o data cu Olia despre care v-am vorbit intr-o postare anterioara. Am testat timp de o luna si umpic tehnica co-washingului, dar m-am lasat pagubasa pentru ca nu imi placeau rezultatele. Evident ca parul nu ramanea curat, dar cred ca l-a ajutat mult luna aia de co-washing pentru ca hidratarea pe care i-a adus-o parului a fost mai mult decat vizibila.

De vreo o saptamana si umpic m-am dus la tuns. I-am cerut coafezei sa imi ia din volum si bineinteles ca nu a luat doar din volum :) mi-a scurtat parul destul de mult si a taiat din partea superioara unde era mai ars. Acum arata si se simte mult mai bine, gratie si ingrijirii pe care i-am acordat-o. As vrea sa va spun si ce produse am mai folosit ca sa ajung aici, produse hidratante bineinteles, destinate parului degradat, dar si mastile naturale care m-au ajutat.

Voi incepe cu mastile, pentru ca ele reprezinta primul pas in rutina mea. O data sau de doua ori pe saptamana, in functie de cat timp am la dispozitie, aplic o masca formata din ulei de ricin, ulei de cocos si multa vitamina A uleioasa. Despre uleiurile de cocos si ricin se stie, sunt foarte bune pentru orice tip de par, insa adevarata descoperire vine in momentul in care ele se combina cu vitamina A. Am remarcat ca parul este mult mai matasos cand aplic si vitamina, este mai flexibil, mai jucaus, tocmai de aceea mizez mult pe vitamina A in aceste masti.
Mi-a placut foarrte mult si lotiunea cu Petroleum de la Gerovital, am folosit-o luni de zile, timp in care mi-a hidratat corespunzator parul, l-a mai ajutat sa isi revina si mi l-a ajutat sa creasca. Mie imi creste parul foarte greu, Petroleum a fost un impuls pentru el. Il aplicam intotdeauna de seara pana dimineata, acoperit cu multa folie alimentara care impiedica sa curga lotiunea din par si sa imi murdareasca asternuturile.
M-am intors de curand la una din vechile mele iubiri si anume sampoanele L'Oreal, singurele pe care le-am divinizat de-a lungul anilor. Am incercat aproape toate variantele, excluzandu-le pe cele mai nou aparute si am indragit la maxim samponul pentru mentinerea culorii parului vopsit pe care l-am folosit luni de zile. Cel mai probabil ma si intorc la el dupa ce il  termin pe cel pe care il folosesc acum si  care imi place la fel de mult, varianta anti-rupere. Mie personal samponul asta mi se pare excelent pentru pretul lui. Curata parul foarte bine, fara sa il usuce si il si descurca pe deasupra. Recunosc ca m-a tentat multa vreme, dar citisem pareri pe internet ca din cauza formulei lasa parul imbacsit. Mie una imi place cel mai mult din cele incercate in ultimele luni.

Balsam nu folosesc de cateva luni, dar mi-a placut extrem de mult cel de la Garnier, cu avocado si unt de shea pe care l-am recumparat in cateva randuri. In ultima vreme, din cauza nivelului de degradare nu mai facea fata asa ca l-am abandonat, insa presimt ca ar fi momentul sa ne "imprietenim" iar. Am aflat despre el de pe blogul Georgiei care a vorbit atat de frumos despre el incat n-am avut de ales. Pentru parul care are nevoie de un plus de hidratare, nu foarte degradat sau uscat, chiar il recomand, este excelent si foarte ieftin.

Ca masca folosesc Macadamia Natural Oil care pare sa ma tina o vesnicie. O aplic negresit dupa fiecare spalare, adica de doua ori pe saptamana si inca mi se pare cea mai buna masca din cate am incercat in toata viata mea. O las sa actioneze 30-40 de minute apoi o clatesc cu apa calduta, iar la final doar cu apa rece pentru stralucire. Asta e un pont care chiar da rezultate. Urmatoarea achizitie va fi masca L'Oreal Expert Intense Repair, despre care am auzit numai lucruri bune si imi doresc foarte mult sa o incerc. Este si ea dedicata parului degradat.
Dupa acesti pasi de obicei folosesc un spray de protectie termica fara alcool in compozitie, imi place momentan cel de la Tresemme. Desi nu folosesc placa/uscator/ondulator, eu tot aplic acest spray pe par pentru efectele sale. Spray-ul il alternez cu balsamul leave-in de la Milk Shake, in functie de starea mea. Aplic apoi si o masca leave-in de la Anian care imi lasa parul si mai matasos si mai stralucitor.
Ca ultim pas aplic un strop-doua de ulei Moroccanoil, varianta pentru toate tipurile de par (vezi review) care completeaza intreaga rutina. Desi parul inca mai e aspru in unele zone, acum pot sa spun cu mana pe inima ca am trecut de ce a fost mai greu si ma indrept doar spre mai bine. In mod sigur nu ma mai decolorez si nu mai fac alte prostii. Stau cuminte :)
Ma tenteaza foarte tare si gama de produse Kerastase Nutritive despre care am auzit numai lucruri bune.
Daca va confruntati si voi cu parul degradat si nu stiti ce sa faceti va spun sincer ca ultima solutie ramane foarfeca de par si rabdarea.  De data asta m-am invatat minte, mai ales ca acum o saptamana si ceva aveam parul pana la jumatatea spatelui si acum....trebuia facuta si asta. Inca ceva as mai avea sa va spun, daca aveti nevoie de un produs care sa va descurce parul cu usurinta si sa il hidrateze, un produs natural 100%, acela este glicerina vegetala amestecata in apa. O puteti aplica cu un dispozitiv tip spray, va garantez ca descurca foarte bine parul si il si hidrateaza fara sa il incarce!
Bineinteles, va recomand calduros sa renuntati la sursele de caldura care ne ofera momente de placere scurte, iar apoi multa vreme pierduta incercand sa remediem daunele facute. Subiectul ingrijirii parului nu este deloc unul usor. Bineinteles ca parul meu, fiind unul  putin degradat inca, are nevoie de mai multe produse ca sa arate bine, de aceea si rutina este una mai complexa, insa pe masura ce lucrurile se vor imbunatati o voi simplifica.
Cam asta ar fi momentan rutina mea! A voastra care este?

Find me on
Facebook || Twitter || Pinterest  || Tumblr || Instagram

You Might Also Like

5 comentarii

  1. Si eu folosesc samponul acela si imi place. Pupici !

    ReplyDelete
  2. exact, foarfeca e cea ma mai buna solutie si apoi produse. toate avem par degradat, asa sunt vremurile. mersi pentru review.

    ReplyDelete

Leave me your comment